RT DE TV New Frequency On Eutelsat 16A at 16.0°E

RT (some time ago Russia Today) is a Russian state-controlled worldwide broadcasting company financed by the administrative assessment spending plan of the Russian government It works pay TV slots coordinated to crowds outside of Russia, just as giving Internet content in English, Spanish, French, German, Arabic, and Russian.

RT is a brand of TV-Novosti, an “independent non-benefit association” established by the Russian state-possessed news office RIA Novosti in April 2005 During the financial emergency in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO “television Novosti” on its rundown of center associations of key significance to Russia RT works as a multilingual help with stations in five dialects: the first English-language station was dispatched in 2005, the Arabic-language station in 2007, Spanish in 2009, German in 2014 and French in 2017. RT America (beginning around 2010) RT UK (starting around 2014) and other provincial channels additionally produce neighborhood content. RT is the parent organization of the Ruptly video office which claims the Redfish video channel and the Maffick advanced media organization

RT has been portrayed as a significant purposeful publicity source for the Russian government and its international strategy Academics, truth checkers, and journalists (counting some current and previous RT correspondents) have recognized RT as a purveyor of disinformation and fear inspired notions UK media controller Ofcom has more than once tracked down RT to have penetrated its guidelines on unprejudiced nature, remembering numerous examples for which RT broadcast “substantially deceptive” content RT’s proofreader in-boss Margarita Simonyan contrasted the channel with the Ministry of Defense and expressed that it was “pursuing a data war, and with the whole Western world In September 2017, RT America was requested to enlist as a “unfamiliar specialist” with the United States Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act RT has been restricted in Ukraine starting around 2014 and in Latvia and Lithuania starting around 2020

Channel Name RT DE TV
Satellite Eutelsat 16A at 16.0°E
Frequency 12552 V
System DVB-S2
8PSK
Saymbol Rate 2070
Fec 2/3
RT
Russia-today-logo.svg
Type State media news channel, propaganda
Country Russia
Broadcast area Worldwide

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*